Jussi Noponen nimitetty Metsä Board Oyj:n talousjohtajaksi

Metsä Board Oyj Pörssitiedote 5.8.2016 klo 8.30

Jussi Noponen on nimitetty Metsä Board Oyj:n talousjohtajaksi ja yhtiön johtoryhmän jäseneksi viimeistään 1.1.2017 alkaen. Noponen on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja tällä hetkellä hän toimii Metsä Groupin keskitettyjen taloustoimintojen johtajana (SVP, Group Finance). Hän on työskennellyt Metsä Groupissa talouden eri asiantuntija- ja johtotehtävissä vuodesta 2000 alkaen, joista vuosina 2003-2008 Metsä Boardissa. Noponen raportoi toimitusjohtaja Mika Joukiolle.

Markus Holm, Metsä Boardin nykyinen talousjohtaja, jättää yhtiön ja siirtyy Sanoma Oyj:n talousjohtajaksi ja operatiiviseksi johtajaksi.

"Haluan kiittää Markusta hänen panoksestaan Metsä Boardin rakennemuutoksessa kartonkiyhtiöksi sekä toivottaa hänelle menestystä uusissa tehtävissä. Samalla toivotan Jussin tervetulleeksi takaisin Metsä Boardiin. Hänen kokemuksensa ja vahva talouden osaamisensa täydentää erinomaisesti tiimiämme.” toteaa Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio.

Lisätietoa:

Mika Joukio, Toimitusjohtaja, puh. 010 465 4300
Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0400 976 333

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin, ja sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.