Kertaluonteiset erät M-realin vuoden 2010 viimeisellä neljänneksellä

M-real Oyj Pörssitiedote 13.1.2011 klo 12.15

M-real Oyj, joka kuuluu Metsäliitto-konserniin, arvioi kirjaavansa vuoden 2010 viimeisen neljänneksen liiketulokseen nettona yhteensä -41 miljoonaa euroa kertaluonteisia eriä, joista olennaisimmat ovat:

* 28 miljoonan euron käyttöomaisuuden arvonalentumistappio Speciality Papersissa
* 15 miljoonan euron käyttöomaisuuden arvonalentumistappio Market Pulp and Energyssa
* 15 miljoonaa euroa käyttöomaisuuden arvonalentumistappiota ja kuluvarauksia Consumer Packagingissa liittyen Simpeleen paperikoneen sulkemiseen
* 9 miljoonan euron käyttöomaisuuden arvonalentumistappion peruutus Office Papersissa
* 7 miljoonan euron voitto Speciality Papersissa liittyen Reflexin tehtaan osittaiseen myyntiin

Arvonalennukset vähentävät M-realin vuotuisia poistoja yhteensä noin 4 miljoonalla eurolla vuodesta 2011 alkaen. Kertaluonteisilla erillä on kaiken kaikkiaan noin 5 miljoonan euron positiivinen nettokassavaikutus.

M-real julkaisee vuoden 2010 tilinpäätöstiedotteen 10.2.2011.

Talousjohtaja Matti Mörsky, puh. 010 465 4913

Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Juha Laine, puh. 010 465 4335