M-real käynnistää uuden sisäisen tulosparannusohjelman vuodelle 2011

M-real Oyj Pörssitiedote 13.1.2011 klo 12

M-real Oyj, joka kuuluu Metsäliitto-konserniin, käynnistää uuden tulosparannusohjelman vuodelle 2011. Ohjelma keskittyy parantamaan paperiliiketoimintojen kannattavuutta sekä pienentämään kaikkien liiketoiminta-alueiden muuttuvia kustannuksia. Aikaisemmin ilmoitettujen Simpeleen ja Kemin kartonki-investointien tulosparannus sekä Simpeleen erikoispaperituotannon lopettaminen sisältyvät uuteen tulosparannusohjelmaan.

Suunniteltujen toimenpiteiden arvioidaan parantavan M-realin vuosittaista liiketulosta 70 miljoonalla eurolla, täysimääräisenä vuodesta 2012 alkaen. Suunniteltujen toimenpiteiden tulosvaikutuksen vuonna 2011 arvioidaan olevan noin 30 miljoonaa euroa. Vuoden 2011 tuloksen arvioidaan yhteensä paranevan siten noin 90 miljoonalla eurolla mukaan lukien nyt käynnistetyn sekä aiempina vuosina toteutettujen tulosparannusohjelmien vaikutukset.

”M-realilla on hyvä mahdollisuus valtaosin kattaa kiihtyvä kustannusinflaatio omilla tulosparannustoimilla. Lisää uusia tulosparannustoimenpiteitä tullaan hakemaan jo toteutettujen ja nyt käynnistetyn ohjelman lisäksi. Aikaisempien ohjelmien painopiste on ollut kiinteiden kustannusten pienentämisessä, mutta M-realilla on tulevina vuosina vielä merkittävää tulosparannuspotentiaalia erityisesti muuttuvissa kustannuksissa liittyen ensisijaisesti kemikaali-, energia- ja kuljetuskustannuksiin”, sanoo M-realin toimitusjohtaja Mikko Helander.

M-real jatkaa toimenpiteitäpaperiliiketoimintojensa tappioiden eliminoimiseksi, mikä nostaisi yhtiönkannattavuuden uudelle, entistä paremmalle tasolle.

Talousjohtaja Matti Mörsky, puh. 010 465 4913

Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Juha Laine, puh. 010 465 4335