M-real korottaa päällystetyn ja päällystämättömän valkopintaisen lainerikartongin hintoja Euroopassa

M-real korottaa päällystetyn ja päällystämättömän valkopintaisen
lainerikartongin hintoja 15.6.2010 lähtien. Korotus on Manner-Euroopassa €50/t
ja Iso-Britanniassa £50/t.

Hinnankorotus on välttämätön johtuen raaka-aineiden jatkuvasta hinnannoususta.
Se kuvastaa myös hyvää kysyntää markkinoilla.

Risto Auero, Vice President, Sales, Linerboards & Speciality Papers
Mobile +358 50 598 8828
E-mail: risto.auero(at)m-real.com

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.