M-real myy kotelotehtaansa Suomessa

M-real Oyj Pörssitiedote 31.5.2007

Metsäliitto-konserniin kuuluva M-real on tänään 31.5.2007 tehdyllä ja
voimaan tulleella osakekaupalla myynyt tytäryhtiönsä Takon
Kotelotehdas Oy:n koko osakekannan Pyroll Oy:lle. Kaupalla ei ole
merkittävää vaikutusta M-realin taloudellisiin tunnuslukuihin.

Takon Kotelotehdas sijaitsee Lielahdessa Tampereella ja työllistää
noin 160 henkilöä. Tehdas valmistaa kuluttajapakkauksia mm.
elintarviketeollisuudelle.

Seppo Parvi, talousjohtaja, puh. 010 469 4321
Anne-Mari Achrén, viestintä, puh. 010 469 4541

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.