M-real Oyj:n hallitus päätti johdon kannustinjärjestelmästä

M-real Oyj Pörssitiedote 16.12.2010 klo 13.00 EET

M-real Oyj:n hallitus on päättänyt uudesta M-realin johdon osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä. Järjestelmän tarkoituksena on yhdistää omistajien ja johdon tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi sekä sitouttaa johto toteuttamaan yhteistä strategiaa ja tarjota heille kilpailukykyinen omistukseen perustuva palkkiojärjestelmä.

Järjestelmässä on kolme kolmen vuoden ansaintajaksoa, jotka ovat kalenterivuodet 2011—2013, 2012—2014 ja 2013—2015. Yhtiön hallitus päättää ansaintajakson ansaintakriteerit ja niille asetettavat tavoitteet kunkin ansaintajakson alussa. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2011—2013 perustuu M-real Oyj:n omavaraisuusasteeseen ja sijoitetun pääoman tuoton (ROCE) sekä liikevoiton (EBIT) kehitykseen. Ansaintajaksoa seuraa kahden vuoden rajoitusjakso, jonka aikana osallistuja ei saa siirtää tai myydä osakkeita.

Mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2011—2013 maksetaan vuonna 2014 osittain yhtiön B-sarjan osakkeina ja osittain rahana. Rahana maksettava osuus kattaa palkkiosta aiheutuvat verot ja veronluonteiset maksut.

Alussa järjestelmän piirissä on ensimmäisellä ansaintajaksolla 9 henkilöä mukaan lukien yhtiön johtoryhmän jäsenet. Järjestelmän perusteella ensimmäiseltä ansaintajaksolta voidaan maksaa palkkioina enintään noin 1 000 000 yhtiön B-sarjan osaketta.

Lisätiedot:
         Kari Jordan, hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 465 5200