M-realin Premium Papers -liiketoiminnan järjestelyt pitkittyvät

M-real Oyj Lehdistötiedote 8.7.2011

M-real Oyj:n neuvottelut Premium Papers -liiketoimintansa myynnistä saksalaisen Papierwerke Lenk AG:n sisaryhtiölle ovat toistaiseksi keskeytyneet. Metsäliitto-konserniin kuuluva M-real ilmoitti huhtikuussa 2011 tehneensä aiesopimuksen Saksassa Reflexin tehtaalla toimivan Premium Papers –liiketoimintonsa myynnistä Papierwerke Lenk AG:n perustettavalle sisaryritykselle ja kirjaavansa kaupasta 12 miljoonan euron negatiivisen kertaluonteisen erän Speciality Papers –liiketoiminta-alueelle. Kaupan odotettiin toteutuvan vuoden 2011 toisen neljänneksen loppuun mennessä.

Osapuolet arvioivat mahdollisuuksia neuvottelujen jatkamiselle myöhemmin ja M-real selvittää myös muita vaihtoehtoja Premium Papers –liiketoimintansa divestoinnille. Aiemmin ilmoitettua 12 miljoonan euron negatiivista kirjausta ei tehdä M-realin vuoden 2011 toisen neljänneksen tulokseen.

Lisätiedot:
Heikki Husso, SVP, Head of Speciality Papers, puh. +49 2202 15 2000