Markus Holmista Metsä Boardin talousjohtaja

Metsä Board Oyj pörssitiedote 13.9.2013 klo 12.00

KTM Markus Holm (46) on nimitetty Metsä Board Oyj:n talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.1.2014 alkaen. Holm siirtyy Metsä Boardiin Metsä Tissuelta, jonka talousjohtajana hän on toiminut vuodesta 2008. Sekä Metsä Board että Metsä Tissue ovat osa Metsä Groupia.

Holmilla on laaja kokemus taloushallinnon johdosta kuluttajatuoteteollisuudessa. Ennen Metsä Tissuelle siirtymistään hän toimi GlaxoSmithKline Oy:n talous- ja ICT-johtajana sekä erilaisissa talouden, rahoituksen, ostotoiminnan ja sijoittajasuhteiden johtotehtävissä Huhtamäki Oyj:ssä.

Metsä Boardin nykyinen talousjohtaja Matti Mörsky (61) jää eläkkeelle 28.2.2015. Mörsky jatkaa Metsä Boardin palveluksessa toimitusjohtajan osoittamissa projektitehtävissä eläkkeelle siirtymiseensä saakka.

METSÄ BOARD OYJ

Talousjohtaja Matti Mörsky, puh. 010 465 4913

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.