Metsä Board juhlistaa 60 vuottaan Kiinassa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 20.11.2013

Metsä Board juhlistaa marraskuussa 60 vuotta menestyksellä jatkuneita kauppasuhteitaan Kiinan kanssa. Metsä Board nimitti ensimmäisen myyntiedustajansa Pekingiin vuonna 1953. Ensimmäiset vientikaupat tehtiin jo 1920-luvulla. Nykyään Metsä Boardilla on Kiinassa kaksi myyntikonttoria, joista Hong Kongin konttori avattiin vuonna 1986 ja Shanghain konttori vuonna 2001.

“Kiina on meille tärkeä markkina, joten olemme iloisia voidessamme juhlistaa tätä merkkipäivää yhdessä asiakkaidemme ja kumppaniemme kanssa”, Metsä Boardin toimitusjohtaja Mikko Helander sanoo. ”Tavoitteemme on kasvattaa sekä taive- että lainerikartongin myyntiä niin Kiinassa kuin muissa APAC-alueen maissa.”

Metsä Boardin menestys perustuu korkealaatuisiin ensikuitukartonkeihin, kuituosaamiseen ja selluomavaraisuuteen. Vastuullisuus ohjaa yhtiön kaikkea toimintaa.

Kuvalinkki

Lisätiedot:
Juha Laine, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, p. 010 465 4335, juha.laine(at)metsagroup.com

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.