Metsä Board korottaa valkopintaisen ja täysvalkaistun ensikuitulainerin hintoja Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa

Metsä Board Oyj tiedote 7.3.2014

Metsä Board korottaa kaikkien valkopintaisten sekä täysvalkaistujen ensikuitulainereiden hintoja Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa 7.4.2014 lähtien. Korotuksen suuruus on €50/t.

Risto Auero, Johtaja, Lainerimyynti
Sähköposti: risto.auero(at)metsagroup.com

www.metsaboard.com

Metsä Board on Euroopan johtava taivekartongin valmistaja, maailman johtava päällystettyjen valkopintaisten kraftlainerien tuottaja ja merkittävä paperin toimittaja. Yhtiön myyntiverkosto palvelee merkkituote- ja kotelovalmistajia, aaltopahvipakkausten valmistajia, painotaloja, tukkureita ja toimistotarvikealan yrityksiä.

Metsä Board tarjoaa asiakkailleen laadukkaita kartonkeja ja papereita kuluttaja- ja vähittäispakkauksiin sekä graafisen alan ja toimistojen loppukäyttöihin. Metsä Board kehittää yhteistyössä asiakkaidensa ja kumppaniensa kanssa tuotteita sekä palveluita vaativiin käyttökohteisiin. Metsä Boardin kartonkia käytetään kauneuden- ja terveydenhoitotuotteiden, elintarvikkeiden, savukkeiden ja kestokulutushyödykkeiden pakkauksiin sekä graafisiin käyttötarkoituksiin. Paperia käytetään lähinnä toimistopapereihin, tapetteihin ja muihin erikoisloppukäyttöihin.

Metsä Boardin liiketoiminta-alueet ovat Cartonboard ja Linerboard and Paper.

Metsä Boardin pääkonttori on Suomessa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 3 100 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin, ja sen osake listataan NASDAQ OMX Helsingissä.

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.