Metsä Board neuvottelee Alizayn tehdasalueen myymisestä

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 12.12.2012

Metsä Board Oyj, joka kuuluu Metsä Groupiin, ilmoitti maaliskuussa 2012 käynnistäneensä Alizayn tehtaalla Ranskassa vapaaehtoisen uudelleenteollistamisprosessin yhdessä suljetun tehtaan työntekijöiden ja paikallisten viranomaisten kanssa.

Neuvottelut tehtaan maa-alueen ja siellä sijaitsevien rakennusten ja laitteiden myymiseksi ovat edenneet, mutta vastoin julkisuudessa esitettyjä tietoja, sopimusta myynnistä ei ole tehty. Mikäli neuvottelut etenevät suotuisasti, on mahdollista, että järjestely toteutuu vielä kuluvan vuoden aikana, jolloin asiasta tiedotetaan erikseen.

Alizayn tehdas suljettiin lopullisesti alkuvuonna 2012. Tehtaan sulkeminen oli osa Metsä Boardin strategista rakennemuutosta hienopaperiyhtiöstä kartonkiyhtiöksi.

METSÄ BOARD OYJ

Lisätiedot: