Metsä Board neuvottelee Lielahden kiinteistöomaisuuden myynnistä Tampereen kaupungille

Metsä Board Oyj Pörssitiedote 30.1.2014 klo 9.00

Metsä Board Oyj, joka kuuluu Metsä Groupiin, neuvottelee kiinteistökaupasta, jossa on tarkoitus myydä Metsä Boardin Lielahden alueella Tampereella omistama kiinteistöomaisuus Tampereen kaupungille 26 miljoonan euron kauppahinnalla. Kaupan kohteena ovat noin 90 hehtaarin maa-alueet rakennuksineen ja noin 1071 hehtaarin vesialueet Näsijärvellä.

Kaupan toteutuminen edellyttää Tampereen kaupunginhallituksen ja kaupunginvaltuuston sekä Metsä Boardin hallituksen hyväksyntää ja lopullisten kauppa-asiakirjojen loppuun saattamista. Jos tarvittavat hyväksynnät toteutuvat nykysuunnitelman mukaan, kauppa toteutuisi vuoden 2014 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä.

Metsä Board lopetti Lielahden alueella sijainneen tehtaan kemihierretuotannon vuonna 2008, jonka jälkeen Metsä Boardilla ei ole ollut tuotantotoimintaa alueella.

METSÄ BOARD OYJ

Matti Mörsky, Senior Advisor, puh. 010 465 4913
Juha Laine, Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 465 4335

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.