Metsä Board nostaa loka–joulukuun 2017 tulosohjeistustaan

Metsä Board Oyj Pörssitiedote 13.12.2017 klo 10

Metsä Board nostaa tammi-syyskuun 2017 osavuosikatsauksessa antamaansa viimeisen vuosineljänneksen tulosohjeistustaan.

Aiempi ohjeistus oli: Pääosin Husumin tehdasintegraatin kunnossapitoseisokista johtuen Metsä Boardin vertailukelpoisen liiketuloksen arvioidaan vuoden 2017 viimeisellä neljänneksellä heikkenevän hieman vuoden 2017 kolmannesta neljänneksestä.

Uusi ohjeistus on: Metsä Boardin vertailukelpoisen liiketuloksen arvioidaan vuoden 2017 viimeisellä neljänneksellä olevan suunnilleen vuoden 2017 kolmannen neljänneksen tasolla.

Metsä Boardin vuoden 2017 kolmannen neljänneksen vertailukelpoinen liiketulos oli 50,4 miljoonaa euroa.

Sellumarkkina on vuoden 2017 viimeisellä neljänneksellä ollut arvioitua vahvempi ja Metsä Boardin tulokseen vaikuttavan pitkäkuituisen sellun markkinahinta on noussut odotettua voimakkaammin. Metsä Boardin kartonkiliiketoiminta on sujunut odotusten mukaisesti.

METSÄ BOARD OYJ

Jussi Noponen, talousjohtaja, puh. 010 465 4913
Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0400 976 333

Metsä Board

www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare