Metsä Boardille jälleen tunnustusta CDP:ltä vastuullisesta vedenkäytöstä ja ilmastotoimista

Metsä Board pääsi jälleen CDP:n Water A - sekä Climate A -listoille. Yhtiölle tämä on kolmas peräkkäinen vuosi Water A - ja toinen Climate A -listalla. Yhtiö saavutti myös kolmannen peräkkäisen Leadership-statuksen CDP:n metsäohjelmassa. CDP on voittoa tavoittelematon globaali ympäristötietojen raportointijärjestelmä.

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 24.10.2017

Metsä Board kuuluu parhaan 10%:n joukkoon yrityksistä, jotka osallistuivat CDP:n vesiohjelmaan ja saivat paikan Water A -listalla. Saavutus on tunnustus yrityksen vastuullisesta vedenkäytöstä. Lisäksi CDP arvioi Metsä Boardin parhaimman 5%:n joukkoon kaikista ilmastonmuutosohjelmaan osallistuneista yrityksistä, jotka pääsivät Climate A -listalle. Paikka listalla on tunnustus yrityksen toimista vähentää päästöjä, pienentää ilmastoriskejä sekä kehittää matalahiilisiä ratkaisuja.

”Olemme iloisia, että CDP on jälleen valinnut Metsä Boardin maailman vastuullisimpien yritysten joukkoon”, sanoo Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio. ”Kestävä kehitys yrityksissä lähtee ylimmästä johdosta. Näin varmistetaan sitoutuminen läpi organisaation. Ympäristöhyötyjen lisäksi CO2-päästöjen ja vedenkäytön vähentäminen ovat tuoneet myös kustannussäästöjä Metsä Boardille.”

Linkki kuvaan

Anne Uusitalo, Product Safety & Sustainability Director, Metsä Board
puhelin: 050 313 0420
sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Lisätietoja CDP:stä: www.cdp.net

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare