Metsä Boardille leadership-status CDP:n 2015 metsäohjelmassa

Metsä Board lehdistötiedote 16.12.2015

Metsä Board, joka kuuluu Metsä Groupiin, on saanut leadership-statuksen CDP:n tämän vuoden metsäohjelman materiaalisektorilla. CDP:n metsiä koskevaan kyselyyn vastasi maailmanlaajuisesti 180 yritystä, joista yhdeksälle annettiin tunnustuksena leadership-status. Aiemmin syksyllä Metsä Board pääsi CDP:n globaalille Water A -listalle ja sai täydet pisteet ympäristövaikutusten raportoinnin läpinäkyvyydestä.

CDP julkaisi vuoden 2015 globaalin metsäraporttinsa Global Landscapes -foorumissa Pariisissa YK:n ilmastokokouksen yhteydessä joulukuun alussa 2015.

Tietoa CDP:stä
CDP, aiemmin Carbon Disclosure Project, on kansainvälinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka tarjoaa yrityksille ja kaupungeille ainoan globaalin järjestelmän mitata, julkaista, hallita ja jakaa tärkeitä ympäristötietoja. CDP toimii yhdessä markkinavoimien kanssa kannustamalla yhtiöitä julkaisemaan toimintansa vaikutukset ympäristöön ja luonnonvaroihin sekä ryhtymään toimiin näiden vaikutusten vähentämiseksi. Tällaisiin markkinavoimiin kuuluu mm. 822 institutionaalista sijoittajaa, joiden edustaman omaisuuden arvo on yhteensä 86 biljoonaa euroa. CDP:llä on tällä hetkellä hallussaan globaalisti laajimmat tiedot ilmastonmuutoksesta sekä vesistöjä ja metsiä uhkaavista riskeistä, ja se tuo näitä näkemyksiä osaksi strategista liiketoimintaa, sijoittamista ja poliittisia päätöksiä. CDP:n vuosittainen maailmanlaajuinen ilmastonmuutosraportti on saatavilla CDP:n verkkosivuilla. Raportti sisältää kaikkien tänä vuonna julkisesti mukana olleiden yhtiöiden pistetiedot.

METSÄ BOARD OYJ

Minna Kantsila, tuotepäällikkö, Metsä Board, puh. +358 (0)50 3373043, sähköposti: minna.kantsila(at)metsagroup.com

Linkki CDP:n 2015 Global Forests Reportiin

Kuvalinkki

www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja sekä markkinasellun tuottaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä, ja sen voi kierrättää käytön jälkeen.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin, ja sen osake listataan NASDAQ OMX Helsingissä.