Metsä Boardin 90 000 A-osaketta muunnettu B-osakkeiksi

Metsä Board Oyj Pörssitiedote 7.1.2015 klo 9.05

Yhteensä 90 000 kappaletta Metsä Board Oyj:n A-osaketta on yhtiöjärjestyksen 14 §:n nojalla muunnettu 90 000 B-osakkeeksi. Muuntaminen on merkitty kaupparekisteriin 7.1.2015, ja kaupankäynti näillä osakkeilla alkaa 8.1.2015.

Metsä Boardin osakkeiden kokonaismäärä on 328 165 612 kappaletta. Muuntamisen jälkeen A-osakkeita on 35 895 651 kappaletta, jotka oikeuttavat 71 prosenttiin yhtiön äänivallasta ja B-osakkeita 292 269 961 kappaletta, jotka oikeuttavat 29 prosenttiin yhtiön äänivallasta.

METSÄ BOARD OYJ

Markus Holm, talousjohtaja, puh. 010 465 4913

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.