Metsä Boardin ilmastotoimet maailman kärkitasoa CDP:n arvioinnissa

Metsä Board lehdistötiedote 25.10.2016

Metsä Board on saanut tunnustusta maailman johtavana yrityksenä toimistaan ja strategiastaan ilmastonmuutosta vastaan. Kansainvälinen voittoa tavoittelematon järjestö CDP (aiemmin Carbon Disclosure Project) valitsi Metsä Boardin Climate A -listalleen, jolle pääsi 9 % CDP:n Climate-ohjelmaan osallistuneista yrityksistä. Listalle pääsy on tunnustus yrityksen toimista vähentää päästöjä ja työstä ilmastonmuutosta vastaan edellisenä raportointivuotena.

”Sijoitus CDP:n Climate A -listalla on tervetullut tunnustus työllemme. Investoimalla bioenergiaan sekä energia- ja materiaalitehokkuuteen fossiiliset CO2  päästömme ovat pienentyneet 42 % vuodesta 2009. Vuonna 2015 yli 80 % käyttämistämme polttoaineista oli biopohjaisia. Etsimme jatkuvasti uusia kohteita parantaa energiatehokkuuttamme tuotantolaitoksissamme”, Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukio sanoo. ”Lisäksi ensikuitukartonkimme ovat keveitä, turvallisia ja kierrätettäviä sekä hyödyttävät siten koko pakkausarvoketjua.”

Tuhannet yritykset toimittavat vuosittain tiedon ympäristötoimistaan CDP:lle. 193 yrityksen Climate A -lista on koottu 827 sijoittajan pyynnöstä, joiden yhteenlaskettu sijoitusvarallisuus on USD 100 biljoonaa. Climate A -lista sekä ilmasto-ohjelmaan julkisesti osallistuneet yritykset arvosanoineen on saatavilla CDP:n verkkosivuilla.

Kuvalinkki

METSÄ BOARD OYJ

Anne Uusitalo, Sustainability Manager
Puhelin: +358 (0)50 313 0420
Sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Metsä Board

www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.