Metsä Boardin liiketoiminnan vastuullisuudelle EcoVadiksen kultatason tunnustus

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 27.06.2018

Euroopan johtava korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja Metsä Board sai jälleen kultatason EcoVadiksen vastuullisuus- ja yhteiskuntavastuuarvioinnissa. Metsä Board kuului EcoVadiksen arvioinnissa yhden prosentin parhaimmistoon kaikissa luokissa.

”Tämä on tärkeä saavutus, sillä myös asiakkaamme seuraavat yhä tarkemmin EcoVadiksen arviointeja toimittajiensa vastuullisuudesta ja yhteiskuntavastuusta. Vastuullisuus ei ole vain säännösten noudattamista, vaan sisältää myös yritysten taloudellisten, yhteiskunnallisten ja ympäristövaikutusten arviointia. Sen piiriin kuuluvat myös suhteet asiakkaisiin, työntekijöihin, toimittajiin, viranomaisiin ja muihin sidosryhmiin”, sanoo Metsä Boardin tuoteturvallisuus- ja vastuullisuusjohtaja Anne Uusitalo.

EcoVadiksen tekemään arviointiin vaikuttivat myös Metsä Boardin viimeaikaiset saavutukset CDP:n Water-, Climate- ja Supply Chain -ohjelmien A-listoilla ja Leadership-status CDP:n Forest-ohjelmassa.

EcoVadiksen kehittämä alusta antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa suoriutumista ympäristö -ja yhteiskuntavastuussa maailmanlaajuisesti. Arviointiperusteita on neljä: ympäristö, työvoimakäytännöt, kestävä hankinta ja oikeudenmukaiset liiketoimintakäytännöt. EcoVadiksen käyttämät menetelmät ja arviointiperusteet ovat kansainvälisten Corporate Social Responsibility (CSR) -standardien mukaisia. Niitä ovat esimerkiksi Global Reporting Initiative (GRI), YK:n Global Compact -aloite ja ISO 26000.

Linkki valokuvaan

Anne Uusitalo, tuoteturvallisuus- ja vastuullisuusjohtaja, Metsä Board

Sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare