Metsä Boardin SkinCare 2.0 lahjapakkaukselle menestystä

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 12.12.2017

Metsä Boardin innovatiivinen ihonhoitotuotteiden lahjapakkaus on valittu 29. Hong Kong Print Awards -kilpailujen Packaging Printing -kategorian voittajaksi.

Uuden ympäristöystävällisemmän lahjapakkauksen on suunnitellut Metsä Boardin oma pakkaussuunnittelutiimi. Pakkausdesignissa hyödynnetään kevyempää ensikuitukartonkia, eikä siinä ole käytetty lainkaan muovia. Lisäksi lahjapakkauksen sisältämät kolme kosmetiikkapakkausta tarjoavat kukin ainutlaatuisen avaamis- ja sulkemiskokemuksen. Pakkausten suunnittelussa on otettu huomioon mahdollisimman hyvä ajettavuus automatisoiduilla pakkauslinjoilla.

Metsä Boardin lahjapakkaus sai myös Merit-palkinnot Best Creative Printing - ja Best Crafted Book -kategorioissa.

Metsä Boardin design- ja innovaatiojohtaja Cyril Drouet kommentoi palkintoja seuraavasti: ”Olemme ilahtuneita lahjapakkauksen saamasta tunnustuksesta. Se on hyvä esimerkki siitä, kuinka haluamme inspiroida pakkaussuunnittelijoita ja merkkituotevalmistajia uusilla, innovatiivisilla ratkaisuilla pakkausten muotoilussa ja hyödyntämään uusiutuvia raaka-aineita. Olemme aikaisemminkin voittaneet Packaging Printing -kategorian tässä arvostetussa kilpailuissa, ja olen hyvin iloinen siitä, että menestys jatkuu.”

Kilpailun finaali järjestettiin 4. joulukuuta. Kilpailujen järjestäjiä ovat Hongkongin graafisen taiteen yhdistys (Graphic Arts Association of Hong Kong), Hongkongin julkaisualan ammattilaisten yhdistys (Hong Kong Publishing Professionals Society), Hongkongin kaupan kehittämisneuvosto (Hong Kong Trade Development Council) sekä vapaa-aikaan ja kulttuuriin liittyvistä asioista vastaava ministeriö (Leisure and Cultural Services Department). Tuomaristoon kuului 21 ammattilaista, jotka edustivat hongkongilaisia painatus-, julkaisu-, suunnittelu- ja koulutuslaitoksia. Kaikki voittajatyöt ovat näytteillä messuilla Hongkongissa, Guangzhoussa, Chengdussa, Shanghaissa ja Pekingissä sekä valituissa tilaisuuksissa eri puolilla maailmaa.

Linkki valokuviin

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare