Metsä Boardin vastuullisuuskäytännöille EcoVadiksen kultatason sertifiointi

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on Euroopan johtava korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. EcoVadis on myöntänyt yhtiön vastuullisuuskäytännöille kultatason sertifioinnin. Metsä Board kuului EcoVadiksen toimittajien arvioinnissa yhden prosentin parhaimmistoon kaikissa luokissa.

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 22.5.2017

”Olemme erittäin ylpeitä tästä luokituksesta. Arviointi vahvistaa entisestään Metsä Boardin sitoutumista vastuullisuuteen. Vastuullisuus ei ole vain säännösten noudattamista. Se tarkoittaa myös yritysten taloudellisten ja yhteiskunnallisten vaikutusten sekä ympäristövaikutusten arviointia, ja sen piiriin kuuluvat myös suhteet asiakkaisiin, työntekijöihin, toimittajiin, viranomaisiin ja muihin sidosryhmiin”, sanoo Metsä Boardin kestävän kehityksen ja energian johtaja Soili Hietanen.

EcoVadiksen tekemään arviointiin vaikuttivat myös Metsä Boardin viimeaikaiset saavutukset, kuten paikka CDP:n Water- ja Climate-ohjelmien A-listoilla ja Leadership-status CDP:n Forest- ja Supply chain -ohjelmissa vuonna 2016.

EcoVadiksen kehittämä alusta antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa ympäristöasioiden ja yhteiskuntavastuun hoitamista maailmanlaajuisesti. Arviointiperusteita on neljä: ympäristö, työvoimakäytännöt, kestävä hankinta ja oikeudenmukaiset liiketoimintakäytännöt. EcoVadiksen käyttämät menetelmät ja arviointiperusteet ovat kansainvälisten Corporate Social Responsibility (CSR) -standardien mukaisia. Niitä ovat esimerkiksi Global Reporting Initiative (GRI), YK:n Global Compact -aloite ja ISO 26000.

Linkki valokuviin

Anne Uusitalo, Sustainability manager, Metsä Board
Sähköposti: anne.uusitalo(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare