Metsä-Botnian Uruguayn sellutehtaan käynnistysaikataulu ei vaikuta merkittävästi M-realin kuluvan vuoden tulokseen

M-real Oyj pörssitiedote 1.10.2007

Metsä-Botnian Uruguayn tehdas Fray Bentosissa on teknisesti lähes
valmis. Tehtaan on alun perin arvioitu käynnistyvän kuluvan vuoden
kolmannen neljänneksen loppuun mennessä.

Tehtaan käynnistysprosessi alkaa, kun Uruguayn ympäristöviranomaiset
ovat antaneet tehtaalle käynnistysluvan. Käynnistysaikataululla ei
ole merkittävää vaikutusta M-realin kuluvan vuoden tulokseen.

Talousjohtaja Seppo Parvi, M-real, puh.010 469 4321

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.