Mika Joukio Metsä Boardin toimitusjohtajaksi

Metsä Board Oyj pörssitiedote 10.6.2014 klo 16.40

Metsä Board Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi diplomi-insinööri, MBA Mika Joukion (49). Joukio aloittaa tehtävässä viimeistään 1.12.2014.

Joukio siirtyy uuteen tehtäväänsä Metsä Groupiin kuuluvasta Metsä Tissue Oyj:stä, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut vuoden 2012 alusta. Ennen Metsä Tissuelle siirtymistään Joukio toimi Metsä Boardin kartonkiliiketoiminnan johtajana vuosina 2006–2011 ja vuodesta 1990 alkaen useissa liiketoiminnan johtotehtävissä yhtiössä sekä sen edeltäjissä Metsä-Serla Oyj:ssä ja M-real Oyj:ssä.

”Mika Joukiolla on vahvaa aikaisempaa kokemusta Metsä Boardista ja kartonki- ja kuluttajatuoteteollisuudesta sekä hyvät näytöt menestyksekkäästä liiketoiminnan johtamisesta Metsä Tissuessa. Hänellä on erinomaiset lähtökohdat kannattavan kasvun jatkamiseksi Metsä Boardissa”, hallituksen puheenjohtaja Kari Jordan sanoo.

Metsä Boardin nykyinen toimitusjohtaja Mikko Helander siirtyy konsernin ulkopuolelle viimeistään 1.12.2014.

Metsä Boardin verkkosivuilla osoitteessa www.metsaboard.com/Sijoittajat/Hallinnointi/Toimitusjohtaja-ja-muu-johto/Johtoryhma/Pages/Mika-Joukio.aspx on tiivistelmä Mika Joukion keskeisimmästä työhistoriasta.

Kuvalinkki: http://databank.metsagroup.com/?cart=3196-jhjghdgkeg&l=FI

METSÄ BOARD OYJ

Lisätiedot:
Kari Jordan, hallituksen puheenjohtaja. Soittopyynnöt Reeta Kaukiaiselle, puh. 010 465 4541