Botnia Mill Service Rauman liiketoimintayksikkö on Metsä Fibren turvallisin palvelutoimittaja

Metsä Fibre on valinnut Oy Botnia Mill Service Ab Rauman liiketoimintayksikön vuoden 2016 turvallisimmaksi palvelutoimittajaksi. Metsä Fibren tavoite on toimia ilman tapaturmia. Turvallisuusjohtamisen periaatteet koskevat myös kaikkia yrityksen palvelutoimittajia, ja se arvioi palveluntoimittajiensa turvallisuuden vuosittain.

Botnia Mill Service Rauman liiketoimintayksikkö on sitoutunut Metsä Fibren tavoitteeseen toimia ilman tapaturmia ja turvallisuusjohtamisen periaatteisiin, ja sen toiminnan turvallisuus on Rauman sellutehtaalla on ollut erinomaista. Rauman liiketoimintayksiköllä ei ole sairauspoissaoloon johtaneita tapaturmia vuonna 2016. Samoin yksiköllä on käynnissä kahden vuoden tapaturmaton ajanjakso.

Botnia Mill Servicen Rauman liiketoimintayksikkö on osoittanut myös aktiivisuutta ja aloitteellisuutta ennakoivassa turvallisuustyössä. Henkilökunta on tehnyt kattavasti turvallisuushavaintoja, vaaratilanneilmoituksia ja turvallisuuskierroksia sekä osallistunut aktiivisesti korjaavien toimenpiteiden toteuttamiseen turvallisuuden parantamiseksi.

Metsä Fibre on työturvallisuuden edelläkävijä metsäteollisuudessa. Viimeisten vuosien aikana tapaturmataajuutta on systemaattisesti vuosi toisensa jälkeen pystytty laskemaan lähtötasosta. Vuonna 2016 tapaturmataajuus käyvillä sellutehtailla oli yhteensä 4,13 kappaletta miljoonaa työtuntia kohden.

Ismo Nousiainen, tuotantojohtaja, Metsä Fibre, puh. 050 598 7378, ismo.nousiainen@metsagroup.com