Botnian Äänekosken tehtaalla valmistaudutaan vuosihuoltoseisokkiin

Botnian Äänekosken tehtaalla pidetään vuosihuoltoseisokki viikolla 35.  Tehtaan alasajo alkaa osastoittain lauantai-iltana 27.8. Tehtaan ylösajo aloitetaan osastoittain lauantaita vasten yöllä 3.9.

Meesauuni ajetaan huoltoseisokkiin jo torstaina 25.8. Meesauunin ollessa huollossa ohjataan prosessissa syntyvät väkevät hajukaasut poltettavaksi varapolttojärjestelmään, niin sanottuun soihtupolttimeen.

Vuosihuoltoseisokissa tehdas huolletaan ja kunnostetaan läpikotaisin. Seisokissa työskentelee oman henkilökunnan lisäksi lähes 600 yhteistyökumppania.

Seisokin aikana uudistetaan tehtaan laimeiden hajukaasujen keräilyjärjestelmä, jokaotetaan käyttöön viikon 36 aikana. Keväällä käynnistetyn laimeiden hajukaasujen keräilyä koskevan investoinnin tavoitteena on saada laimeat hajukaasut prosessista talteen mahdollisimman tehokkaasti.

Pahoittelemme tehtaan lähiympäristössä mahdollisesti esiintyviä hajuhaittoja.

Tuotantopäällikkö Ilkka Poikolainen, gsm 050 598 7370

Metsä Fibrewww.metsafibre.fi Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2016 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,6 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.