Ismo Nousiainen nimitetty Metsä Fibren toimitusjohtajaksi 1.1.2018 alkaen

Diplomi-insinööri  Ismo Nousiainen  on nimitetty Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibre Oy:n varatoimitusjohtajaksi 1.8.2017 alkaen ja toimitusjohtajaksi sekä Metsä Groupin johtoryhmän jäseneksi 1.1.2018 alkaen. Nousiainen on ollut Metsä Fibren palveluksessa vuodesta 2001 lähtien. Hän on vuodesta 2008 alkaen toiminut Metsä Fibren tuotantojohtajana.

Diplomi-insinööri Ismo Nousiainen on nimitetty Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibre Oy:n varatoimitusjohtajaksi 1.8.2017 alkaen ja toimitusjohtajaksi sekä Metsä Groupin johtoryhmän jäseneksi 1.1.2018 alkaen. Nousiainen on ollut Metsä Fibren palveluksessa vuodesta 2001 lähtien. Hän on vuodesta 2008 alkaen toiminut Metsä Fibren tuotantojohtajana.

Metsä Fibren nykyinen toimitusjohtaja Ilkka Hämälä siirtyy Metsäliitto Osuuskunnan toimitusjohtajaksi 1.1.2018 ja Metsä Groupin pääjohtajaksi 1.4.2018.

METSÄ GROUP

Yhteydenottopyynnöt:

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare

Metsä Fibrewww.metsafibre.fi Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2016 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,6 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.