Metsä Fibre on myynyt Metsä-Botnia Metsät Oy:n Dasos Capitalin metsärahastolle

Metsä Fibre tiedote 15.8.2016 klo 14

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy on myynyt Metsä-Botnia Metsät Oy:n koko osakekannan Dasos Capital Oy:n hallinnoimalle rahastolle. Metsä-Botnia Metsät omistaa noin 34 000 hehtaarin maa- ja vesialueet.

Kaupalla ei ole henkilöstövaikutuksia. Metsä Groupin ja Metsä-Botnia Metsien väliset pitkäaikaiset sopimukset puunmyynnistä ja metsänhoitopalveluista säilyvät voimassa.

METSÄ FIBRE

Mikael Westerlund, talousjohtaja, Metsä Fibre Oy, puh. +358 40 560 2663

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden ja bioenergian valmistaja, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2015 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 850 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

Metsä Fibrewww.metsafibre.fi Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka tuotemerkki selluliiketoiminnassa on Botnia ja sahatavarassa Nordic Timber. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2018 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.