Metsä Fibre on myynyt Metsä-Botnia Metsät Oy:n Dasos Capitalin metsärahastolle

Metsä Fibre tiedote 15.8.2016 klo 14

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy on myynyt Metsä-Botnia Metsät Oy:n koko osakekannan Dasos Capital Oy:n hallinnoimalle rahastolle. Metsä-Botnia Metsät omistaa noin 34 000 hehtaarin maa- ja vesialueet.

Kaupalla ei ole henkilöstövaikutuksia. Metsä Groupin ja Metsä-Botnia Metsien väliset pitkäaikaiset sopimukset puunmyynnistä ja metsänhoitopalveluista säilyvät voimassa.

METSÄ FIBRE

Mikael Westerlund, talousjohtaja, Metsä Fibre Oy, puh. +358 40 560 2663

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden ja bioenergian valmistaja, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2015 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 850 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.