Metsä Groupin biotuotetehdas osallistui viranomaisten suuronnettomuusharjoitukseen Äänekoskella 18.5.2017

Metsä Groupin biotuotetehdas osallistui torstaina 18.5.2017 kello 9–14 viranomaisten suuronnettomuusharjoitukseen, joka toteutetaan kolmen vuoden välein. Harjoituksesta vastasi Keski-Suomen pelastuslaitos. Harjoitus toteutettiin yhteistyössä Metsä Fibren, pelastustoimintaan osallistuvien viranomaistahojen ja Äänekosken kaupungin kanssa.

Kyseessä oli johtamisharjoitus, jossa harjoiteltiin toimintaa kolmannella kvartaalilla 2017 valmistuvan biotuotetehtaan suuronnettomuudeksi luokiteltavassa poikkeustilanteessa.

Camilla Wikström, tehtaanjohtaja, Metsä Groupin biotuotetehdas, Äänekoski,
p. 050 389 3467, camilla.wikstrom[at]metsagroup.com

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2016 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,6 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 250 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.