Sopimus Metsä Groupin biotuotetehtaan jätevedenpuhdistamosta allekirjoitettu

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy ja Aquaflow Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Äänekosken biotuotetehtaan biologisesta jätevedenpuhdistamosta.

Sopimuksen mukaan Aquaflow toimittaa biotuotetehtaalle modernin jätevedenpuhdistamon, joka perustuu moniportaiseen biologiseen puhdistusprosessiin ja kemialliseen jatkokäsittelyyn. Tavanomaista monivaiheisemman prosessin avulla puhdistamon häiriöherkkyys pienenee ja puhdistustulos paranee. Modernin puhdistusteknologian avulla biotuotetehdas pystyy toimimaan Äänekosken nykyisen sellutehtaan ympäristöluvan päästörajoissa ja jätevesilupaehtojen mukaisesti huolimatta lähes kolminkertaistuvasta sellun tuotantomäärästä.

Lue lisää biotuotetehtaan jätevedenpuhdistuksesta

Metsä Fibrewww.metsafibre.fi Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2016 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,6 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.