Sopimus Metsä Groupin biotuotetehtaan jätevedenpuhdistamosta allekirjoitettu

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy ja Aquaflow Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Äänekosken biotuotetehtaan biologisesta jätevedenpuhdistamosta.

Sopimuksen mukaan Aquaflow toimittaa biotuotetehtaalle modernin jätevedenpuhdistamon, joka perustuu moniportaiseen biologiseen puhdistusprosessiin ja kemialliseen jatkokäsittelyyn. Tavanomaista monivaiheisemman prosessin avulla puhdistamon häiriöherkkyys pienenee ja puhdistustulos paranee. Modernin puhdistusteknologian avulla biotuotetehdas pystyy toimimaan Äänekosken nykyisen sellutehtaan ympäristöluvan päästörajoissa ja jätevesilupaehtojen mukaisesti huolimatta lähes kolminkertaistuvasta sellun tuotantomäärästä.

Lue lisää biotuotetehtaan jätevedenpuhdistuksesta