Anna meille mahdollisuus palvella paremmin

Suomen metsäkeskus ylläpitää www.metsään.fi-palvelua, johon on tallennettu suomalaismetsiä, niiden hoitoa ja käyttöä kuvaavia julkisia metsävaratietoja. Tällä hetkellä palvelussa on noin 65 prosenttia yksityismetsistä. Jos metsävaratietosi ovat palvelussa, Metsä Groupilla on mahdollisuus nähdä ne luvallasi.

”Saamamme metsävaratiedon perusteella pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, voimme muistuttaa kiireellisistä metsätöistä tai tehdä tarjouksia ajankohtaisiksi tulleista harvennuksista”, jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen sanoo.

Jos Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsen antaa luvan siirtää tietonsa Metsä Groupille, ne ladataan maksutta omistajajäsenen käyttöön Metsäverkko-palveluun.

Metsäverkon avulla voit itse hallinnoida metsäomaisuuttasi: tarkastella ja päivittää metsäsuunnitelmaasi sekä ylläpitää metsäverokirjanpitoasi, koota tiedot helposti metsätalouden veroilmoituksen muotoon ja lähettää sen palvelusta suoraan verottajalle. Metsäverkosta löydät myös henkilökohtaiset tietosi osuussijoituksista, puukaupoista ja metsänhoitotöistä – sen kautta pääset myös verkkokauppaamme.

Jumppanen painottaa sitä, että metsänomistajan Metsä Groupille siirretyt metsävaratiedot pysyvät hänen omistaminaan tietona. ”Metsänomistaja voi halutessaan peruuttaa meille antamansa tietojen selailuluvan tai siirron Metsäverkkoon”, Jumppanen toteaa.

Arvomme 500 euron lahjakortteja

Jos annat luvan tietojen siirtoon, lähetämme sinulle automaattisesti Metsäverkko-valtakirjan postitse. Kun palautat sen allekirjoitettuna, julkaisemme metsävaratietosi sinulle Metsäverkossa. Tietojen siirto ja palvelun käyttö ovat maksuttomia.

Arvomme viisi 500 euron arvoista lahjakorttia metsävaratietojen siirtoluvan 28.2.2014 mennessä antaneiden kesken. Lahjakortilla voi ostaa metsänhoitopalveluitamme tai verkkokauppamme tuotteita.

Näin annat meille pääsyn metsävaratietoihisi:
1. Mene osoitteeseen www.metsään.fi ja klikkaa Liity koekäyttäjäksi. Uudelle koekäyttäjälle palvelu on ilmainen seitsemän päivän ajan. Jos olet jo käyttäjä, klikkaa Kirjaudu palveluun.
2. Kun palvelu on auennut, klikkaa Asiointi, sitten Metsätietojen luovutus ja vielä Anna suostumus. Metsäliitto Osuuskunta / Metsä Group näkyy palveluntarjoajien listalla.
3. Klikkaa kohdallamme lupa Selailuun, niin jatkossa näemme metsävaratietosi.
4. Klikkaa kohdallamme lupa Siirtoon, niin lataamme metsävaratietosi – valtakirjan sinulta saatuamme – omaan Metsäverkko-palveluumme, jossa ne ovat jatkossa tallessa ja sinun käytössäsi maksutta.
5. Klikkaa lopuksi Tallenna.