Johan Björkenheim Metsäliitto Osuuskunnan hallitukseen

Metsä Groupin emoyrityksen Metsäliitto Osuuskunnan hallintoneuvosto on valinnut 1.11.2017 pidetyssä kokouksessa osuuskunnan hallituksen uudeksi jäseneksi 1.1.2018 alkaen maa- ja metsätalousyrittäjä  Johan Björkenheimin . Björkenheimilla on pitkäaikainen kokemus metsätaloudesta sekä Metsäliitto Osuuskunnan luottamustehtävistä. Hän on ollut edustajiston jäsen vuosina 1999–2011 ja hallintoneuvoston jäsen vuodesta 2011.

Metsä Group Lehdistötiedote 1.11.2017

Vuodesta 2009 hallituksessa ollut maanviljelysneuvos  Antti Tukeva  ei enää ollut ehdolla hallitukseen.

Lisäksi kokouksessa päätettiin hallituksen puheenjohtajalle ja jäsenille vuonna 2018 maksettavista palkkioista seuraavasti: osuuskunnan hallituksen puheenjohtajan palkkio on 7 200 euroa kuukaudessa, hallituksen jäsenten kuukausipalkkio 4 000 euroa, tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan kuukausipalkkio 1 200 euroa sekä palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajan kuukausipalkkio 1 000 euroa. Palkkiot ovat samalla tasolla kuin vuonna 2017.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:

Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram
Slideshare

Yrityksestä

Metsä Forestwww.metsaforest.com Metsä Forest on markkinajohtaja puukaupassa ja metsäenergiassa Suomessa. Se vastaa Metsä Groupin puunhankinnasta ja tarjoaa emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille kattavat puukaupan sekä metsän- ja luonnonhoidon palvelut. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 104 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä lähes puolet Suomen yksityismetsistä. Metsä Forestin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 900 henkilöä.