Lähde metsänomistajaristeilylle Pietariin 28.-30.5.

Metsäliitto kutsuu Laivaseminaariin Baltic Princessille omistajajäseniään ja Nordea metsäasiakkaitaan.

Kulttuurihistoriallisesti mielenkiintoinen ja edelleen keisarillistakin loistokkuutta tarjoava Pietari lienee kauneimmillaan juuri toukokuun lopulla. Tässä Euroopan neljänneksi suurimmassa kaupungissa riittää nähtävää: upeita palatseja, kirkkoja ja katedraaleja, kauniita puistoja sekä Nevajoen kanaaleja ja viihtyisiä rantabulevardeja.

Laivaseminaarissa on tarjolla metsäluentoja, tietoiskuja ja työnäytöksiä. Mukaan on jälleen myös monia näytteilleasettajia, joiden messuosastoilla esitellään ajankohtaisia alan asioita ja tuotteita.

Laivaseminaarin ohjelmassa nousevat aiheina esiin uusiutuvan metsäenergian käyttö sekä kansallisen ilmasto- ja energiastrategian toteutuminen. Metsäliitto esittelee seminaarin aikana myös yhdistelmäkorjuuta, jonka ansiosta ensiharvennusleimikoilta voidaan korjata samalla kertaa kuitu- ja energiapuuta.

Metsäomaisuuden hoitaminen ja metsän tuoton sijoitusvaihtoehdot ovat luonnollisesti mukana keskusteluissa ja esityksissä. Risteilyvieraat saavat myös tietoa entistä monipuolisemmista metsänkäsittelyn vaihtoehdoista.

Nordea esittelee maailmantalouden sekä erityisesti Suomen ja Venäjän talousnäkymiä. Lisäksi nordealaisten ohjelmatarjontaan kuuluvat osakemarkkinoiden kehitys ja metsäalan näkymät sekä varallisuudenhoitoon liittyviä asioita.

Pääjärjestäjien edustajina seminaarissa ovat mukana muun muassa Nordean varatoimitusjohtaja Pekka Nuuttila ja Metsäliitto-konsernin metsäjohtaja Juha Mäntylä.

Pietarissa on tarjolla yhdeksän erilaista retkeä, joiden aikana pääsee tutustumaan paikallisiin nähtävyyksiin sekä vaikkapa Lissilän metsäopistoon ja museoon. Risteilyn tähtivieras on musiikin energinen moniammattilainen Laura Voutilainen.

Baltic Princess lähtee Helsingin Länsisatamasta lauantaina 28. toukokuuta klo 18.30 ja palaa takaisin maanantaina 30. toukokuuta klo 14.30. Laiva saapuu Pietariin sunnuntaina klo 10.30 paikallista aikaa ja lähtee paluumatkalle klo 20.00. Risteilyvieraille on varattu 15 bussilinjaa, joilla he voivat lähteä matkaan eri puolilta maata.

Matkan hinta

Oheiset hyttien hinnat sisältävät kahden yön laivamatkan valitussa hyttiluokassa Pietariin ja takaisin, aamiaiset, buffet-päivälliset ruokajuomineen ja ohjelman laivalla. Hintaan lisätään Suomen liityntäkuljetuksen kustannus sekä Pietarissa tai sen ympäristössä tehtävän retken kustannus.

Hyttiluokka A

1 hlö/hytti            615 e/hlö

2 hlöä/hytti          380 e/hlö

3 hlöä/hytti          295 e/hlö

4 hlöä/hytti          245 e/hlö

Hyttiluokka B

1 hlö/hytti            475 e/hlö

2 hlöä/hytti          310 e/hlö

3 hlöä/hytti          240 e/hlö

4 hlöä/hytti          205 e/hlö

Hyttiluokka Lux

1 hlö/hytti            870 e/hlö

2 hlöä/hytti          500 e/hlö

Hyttiluokka Suite

1 hlö/hytti            1 070 e/hlö

2 hlöä/hytti          600 e/hlö

Ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset Ikaalisten matkatoimistoon puh. 03 45 800.