Metsä Group tukee uutta lastensairaalaa miljoonalla eurolla

Metsä Group lehdistötiedote 24.1.2014

Metsä Group lahjoittaa uuden lastensairaalan rakentamiseen miljoona euroa. Yhtiöstä tulee samalla yksi uuden sairaalan perustajalahjoittajista. Metsä Groupin pääjohtaja Kari Jordan luovutti lahjoituksen tänään 24. tammikuuta Uusi Lastensairaala tukiyhdistys 2017 ry:n puheenjohtajalle Anne Bernerille.

”Metsä Groupin emoyritys Metsäliitto Osuuskunta viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlaansa. Uusi lastensairaala on tärkeä suomalaisten yhteinen hanke, jonka toteuttamiseen Metsä Group haluaa antaa oman panoksensa ja samalla juhlistaa emoyrityksen pitkää historiaa”, Metsä Groupin pääjohtaja Kari Jordan sanoo.

”Haluamme olla omalta osaltamme mukana varmistamassa, että vaikeasti sairaat lapset ja nuoret saavat tarvitsemaansa ensiluokkaista hoitoa myös tulevaisuudessa.”

”Kiitän lämpimästi Metsä Groupia merkittävästä tuesta uuden lastensairaalan rakentamiselle. On hienoa saada globaalisti toimiva suomalainen yhtiö mukaan hankkeemme perustajalahjoittajaksi. Vuonna 1946 toimintansa aloittanut vanha lastensairaala rakennettiin pitkälti kotimaisen teollisuuden avulla. Metsä Groupin tuki on osoitus siitä, että suomalainen teollisuus kantaa vastuunsa yhteiskunnallisista asioista myös tänä päivänä”, toteaa Anne Berner, Uusi Lastensairaala tukiyhdistys 2017 ry:n puheenjohtaja.

Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen tavoitteena on kerätä 30 miljoonaa euroa lahjoituksina yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä. Lahjoituksien avulla Helsinkiin nousee uusi lasten erikoissairaanhoitoon keskittynyt huippuyksikkö vuoteen 2017 mennessä. Metsä Groupin tuen myötä lahjoituksia on saatu yhteensä 20,7 miljoonan euron edestä.

Reeta Kaukiainen, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541, 050 522 0924

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.