Metsäliitolle valittiin uusi edustajisto

Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu 121 000 suomalaista metsänomistajaa ja se on metsäteollisuuskonserni Metsä Groupin emoyhtiö. Vaalissa kullakin Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenellä on yksi ääni.

Edustajisto on Metsäliitto Osuuskunnan ylin päättävä elin. Paikalliset piiritoimikunnat toimivat Metsä Groupin puunhankintaorganisaation ja jäsenten yhdyssiteenä.

Edustajiston vaalissa annettiin 37 324 hyväksyttyä ääntä. Äänestysprosentti oli 31,4. Aktiivisimmat äänestäjät löytyivät tällä kertaa Kuopion vaalipiiriltä, jossa äänestysprosentti oli 35,1.

”Omistajajäsenet pystyivät antamaan ensi kertaa äänensä postiäänestyksen lisäksi verkossa, jossa pääsi äänestyksen aikana myös tutustumaan ehdokkaisiin. Kokemukset sähköisestä vaalista olivat positiiviset ja tulemme jatkamaan sen käyttöä. Haluan kiittää kaikkia vaaliin osallistuneita”, jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen sanoo.

Uuden edustajiston ja paikallisten piiritoimikuntien toimikausi alkaa 1. heinäkuuta 2015 ja kestää neljä vuotta.

Vaalituloksen vaalipiireittäin näet täältä.

Juha Jumppanen, jäsenpalvelujohtaja, Metsä Group, puh. 050 3844 808