Tiliotteen mukana saat tietoa vaalitilaisuuksista

Metsäliitto on lähettänyt 10. tammikuuta tiliotteet eli vuoden 2010 tilitapahtumia koskevat selvitykset omistajajäsenilleen. Tiliotteen ohessa jäsenet saavat pääjohtajan kirjeen sekä vaalikutsun. Samassa lähetyksessä saapuu myös puukaupan vuosi-ilmoitus niille jäsenille, joille Metsäliitto on maksanut puukaupparahaa vuonna 2010.

Tiliote kertoo jäsenen eri osuussijoitusten saldot sekä mm. korkotilille kertyneen saldon. Otteesta selviää myös puukaupoista kertyneen bonuksen määrä, jonka jäsen voi käyttää vaikkapa metsäpalveluiden ostoon omalta osuuskunnaltaan.

– Tiliotteeseen merkityt jäsentiedot kannattaa tarkistaa. Erityisesti pankkitiliä koskeva tieto sekä metsän pinta-alatieto voivat hyvinkin muuttua vuodessa, vinkkaa Metsäliiton jäsenpalveluryhmän esimies Arja Pallari.

Näin vaalivuonna Pallari suosittelee kiinnittämään huomiota myös asuinkuntatietoon, sillä edustajiston vaalissa jäsen äänestää lähtökohtaisesti siinä vaalipiirissä, missä hän asuu. Halutessaan jäsen voi ilmoittaa jäsenrekisteriin äänestyskunnakseen sen kunnan, missä hänen metsänsä sijaitsee.

Tiliotteen mukana saapuva vaalikutsu puolestaan sisältää tietoa oman vaalipiirin vaalitilaisuuksista. Nämä tilaisuudet tarjoavat lisätietoa Metsäliiton edustajiston vaalista sekä mahdollisuuden osallistua vaalityöhön. Esimerkiksi ehdokkuudesta kiinnostuneen omistajajäsenen kannattaa osallistua tilaisuuksiin ja ilmoittautua sopivalle valitsijayhdistykselle.

Toimi näin, jos haluat kotikuntasi sijasta vaihtaa vaalipiiriksesi sen kunnan, missä metsäsi sijaitsee:

- Lähetä ilmoituksesi sähköpostilla osoitteeseen jasenpalvelu@metsaliitto.fi tai soita MetsäSoitto-numeroon 010 7770 ma–pe klo 8–16.
- Kerro meille oma nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä jäsennumerosi ja metsäsi sijaintikunta.
- Jäsennumerosi löydät esim. Metsäliiton Viestin takakannen osoitteen yhteydestä tai uusimmasta tiliotteesta.