Lambin wc- ja talouspapereille Allergiatunnus

Lambi on ainoa wc- ja talouspaperimerkki Suomessa, jolla on Allergia- ja astmaliiton Allergiatunnus.

Ensikuidusta valmistetut Lambin wc- ja talouspaperit ovat saaneet Allergia- ja astmaliiton myöntämän Allergiatunnuksen. Lambi on tällä hetkellä ainoa tunnuksen saanut wc- ja talouspaperimerkki Suomessa.

– Allergiat ovat Pohjoismaissa kasvava ongelma. Meille on tärkeää, että pehmeää Lambia voivat käyttää myös he, joilla on erityisen herkkä iho. Lambin Ultra Soft -nenäliinoilla Allergiatunnus on ollut jo aiemmin, mutta nyt myös Lambin wc- ja talouspaperit täyttävät Allergia- ja astmaliiton tunnukselle asettamat kriteerit, Lambin Brand Manager Heini Mikkonen sanoo.

Allergiatunnus on puolueettomasti tutkituille ja turvallisiksi todetuille tuotteille myönnetty luotettavuuden osoitus. Tunnus kertoo, että tuote täyttää tarkat vaatimuskriteerit eikä sisällä yleisesti ärsyttäviä tai herkistäviä aineita. Pehmopapereiden kohdalla tutkitaan myös tuotteiden pehmeyttä, pölyävyyttä, kosteudensietoa sekä mahdollisesti käytettyjä käsittely- ja viimeistelyaineita. Tuotteilta edellytetään puhtaita ja korkealuokkaisia raaka-aineita. Allergiatunnuksella varustetut pehmopaperituotteet sopivat myös herkkäihoisille sekä allergiaa ja astmaa sairastaville.

Lambin talous- ja wc-papereille on jo aiemmin myönnetty Joutsenmerkki tunnustuksena siitä, että tuotteet on valmistettu uusimpien ympäristövaatimusten mukaisesti. Lisäksi useiden Lambin tuotteiden pakkauksista löytyy myös Avainlippu-merkki.

Lisätiedot:
Heini Mikkonen, Brand Manager, Metsä Tissue Oyj, heini.mikkonen@metsagroup.com, puh. 050 464 7557

Tuotenäytteet ja kuvapyynnöt:
Viestintä Oy Drum,  Annamari Säteri, annamari.sateri@drum.fi, puh. 050 409 2177

Pehmeät, valkoiset ja hygieeniset Lambin WC- ja talouspaperit on valmistettu 100 % ensikuidusta. Siksi ne sopivat herkällekin iholle. Kuituraaka-aine on peräisin vastuullisesti hoidetuista metsistä. Lambin pehmopaperituotteille on myönnetty pohjoismainen ympäristömerkki, Joutsenmerkki. Mäntän tehtaalla valmistettavilla Lambi-tuotteilla on myös Allergia- ja Astmaliiton Allergiatunnus. Lambi-tuotteet esiteltiin ensimmäistä kertaa kuluttajille vuonna 1965 Ruotsissa Vita Lamm -nimellä. Nykyään Lambi-tuotteita on saatavilla 10 maassa. www.lambi.fi

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta jokaiseen päivään. Metsä Tissue on yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittajista ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Yhtiön päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa viidessä maassa, sen liikevaihto vuonna 2015 oli 1,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia. www.metsatissue.com