Tarttumaton SAGA Paistovuoka – loistava leivonnassa ja täydellinen tarjoilussa

SAGA lanseeraa tuoteperheeseensä uuden tulokkaan, paistovuoan. Valmiiksi leivinpaperilla vuorattu vuoka helpottaa keittiötyöskentelyä esimerkiksi silloin, kun leivottavaa on paljon, leipomuksia halutaan kuljettaa tai leivotaan lahjaksi tai myyjäisiin.

SAGA Paistovuoka on erinomainen niin kotona kuin mökilläkin, sillä vuoka on heti valmis käyttöön, eikä sitä tarvitse voidella ja jauhottaa. Käytön jälkeen vuoan voi kierrättää kompostijätteenä. Kevyessä vuoassa leivonnaiset kulkevat helposti mukana, eikä painavia astioita tarvitse kantaa edestakaisin, mikä ilahduttaa etenkin piknikille lähtijää. Lisäksi SAGA Paistovuoka on lyömätön tuote silloin, kun leipoo myyjäisiin tai tuliaisiksi.

– Tarttumattoman pintansa ansiosta paistovuoka soveltuu niin leipien, kakkujen kuin pullienkin leivontaan. Tuote on myös visuaalisesti kaunis, joten paistovuokaan tehty leivonnainen on myös kiva tuliainen, eikä jälkikäteen tarvitse murehtia, milloin vuoan saisi takaisin, kertoo SAGAn markkinointijohtaja Jenni Kujala.

SAGA Paistovuokaa myydään kolmen kappaleen pakkauksessa. Vuoat on pakattu litteinä, joten niitä on helppo säilyttää vaikka uunipeltien kanssa. Helposti koottavien paistovuokien vetoisuus on 1,5 litraa, ja ne on valmistettu aaltopahvista ja leivinpaperista. Tuote on täysin muoviton ja alumiiniton. Paistovuoka kestää 220 asteen lämpötilan. SAGA Paistovuoat löytyvät Keskon ja Tokmannin valikoimista syyskuun alusta lähtien.

Paistovuoan lisäksi SAGAn valikoimaan kuuluvat Leivinpaperi (10 m ja 20 m), Leivinarkki, Eväspussi, Pergamiini, Voipaperi, Folio ja Tuorekelmu.

Kokeile uutuutta vaikka näillä resepteillä:

Saaristolaisleipä

2½ dl piimää
25 g tuorehiivaa
1 dl siirappia
1 tl suolaa
1 dl kaljamaltaita
1 dl ruisleseitä
2 dl ruisjauhoja
2 dl vehnäjauhoja
1 dl puolukkaa tai mustikkaa (pakastekin käy)

Leivän voiteluun:
1 tl siirappia
1 tl vettä

Lämmitä piimä kädenlämpöiseksi ja liota joukkoon hiiva. Lisää mukaan muut aineet ja sekoita tasaiseksi. Anna taikinan kohota lämpimässä paikassa liinalla peitettynä 1,5 tuntia. Sekoita taikinaa niin, että ilmakuplat häviävät. Kaada taikina SAGA Paistovuokaan ja tasoita pinta.

Paista leipää uunin alatasolla 175 asteessa 45 minuuttia. Voitele leivän pinta siirappivedellä ja jatka paistamista vielä 20 minuuttia, kunnes leipä on saanut kauniin paistuneen pinnan.

Anna valmiin leivän jäähtyä. Leipä vain paranee, kun säilytät sitä jääkaapissa.

Porkkanakakku

2 munaa
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
1½ dl mantelirouhetta
2½ dl vehnäjauhoa
2 tl kanelia
1 dl rypsiöljyä
3 porkkanaa

Kuorrutus:
100 g maustamatonta tuorejuustoa
2 dl tomusokeria

Koristeluun:
marsipaaniporkkanoita tai pähkinöitä (esim. hasselpähkinöitä)

Kuori ja raasta porkkanat. Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää puuhaarukalla sekoittaen kuivien aineiden joukkoon porkkanaraaste, öljy ja kananmunat.

Kaada taikina SAGA Paistovuokaan. Paista kakkua noin 45–50 minuuttia 180 asteessa uunin keskitasossa. Kokeile kypsyys puutikulla. Anna kakun jäähtyä ja levitä tuorejuustotomusokeriseos kakun päälle.

Koristele pähkinöillä tai marsipaaniporkkanoilla.

Tuotetiedot:
SAGA Paistovuoka, 3 kpl/pakkaus, tilavuus: 1,5 litraa, mitat koottuna: pituus 24 cm x korkeus 6 cm x leveys 10 cm, hinta noin 3 €

Kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Drum, Annamari Säteri, annamari.sateri@drum.fi, p. 050 409 2177

Lisätiedot ja tuotenäytteet:
Jenni Kujala, markkinointijohtaja, Baking & Cooking, Metsä Tissue, jenni.kujala@metsagroup.com, p. 044 590 5352

SAGA on kotikokkien ja ammattilaisten luottomerkki ympäri maailman. Vähittäismyynnin valikoimaan kuuluvat SAGA Leivinpaperi, Leivinarkki, Eväspussit, Pergamiini, Voipaperi, Folio ja Tuorekelmu. www.sagacook.fi

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta jokaiseen päivään. Metsä Tissue on yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittajista ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Yhtiön päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa viidessä maassa, sen liikevaihto vuonna 2015 oli 1,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia. www.metsatissue.com