Uudet Serlan talouspaperikuosit syntyivät jälleen yhteistyössä opiskelijoiden kanssa

Kesäkuu tuo kauppojen hyllyille taas uudet raikkaat Serla-kuosit. Serla Design -talouspaperin uusi kuosiperhe on syntynyt yhteistyönä Aalto-yliopiston PatternLab-projektin opiskelijoiden kanssa ja lopullinen valinta tehtiin kuluttajaäänestyksen perusteella. Uutuuskuosissa näkyy metsän eläimiä ja eläinten jälkiä.

”Teimme yhteistyötä Aalto-yliopiston PatternLabin kanssa nyt kolmatta vuotta peräkkäin ja yhteistyön tuloksena olemme aina saaneet tuoreita ja erittäin käyttökelpoisia kuosiehdotuksia. Tämän uuden kuosiperheen on suunnitellut Melissa Sammalvaara”, kertoo Serlan brandipäällikkö Hanna Hirvonen. ”PatternLab-opiskelijat loivat Serlalle neljä kuosiperhettä, joista kuluttajat saivat äänestää suosikkiaan. Nyt kauppoihin tuleva kuosiperhe oli äänestyksen ylivoimainen voittaja. Kuviossa näkyy metsän asukkaiden seikkailuja ja niistä jääneitä jälkiä – tarkkasilmäiset saattavat bongata joukosta myös oravan jäljet. Toivottavasti uutuuskuosi löytää tiensä suomalaisten sydämiin ja koteihin!”

”Metsä Tissuen kanssa yhteistyössä tehdyt Serla-projektit ovat olleet todella antoisia ja ne ovat auttaneet opiskelijoitamme ymmärtämään, että kuoseja ja heidän osaamistaan tarvitaan muuallakin kuin muodissa ja tekstiileissä. Yritysten kanssa tehdyt projektit ovat opiskelijoille aina jänniä paikkoja, mutta samalla ne tarjoavat oivan mahdollisuuden harjoitella asiakasyhteistyötä turvallisessa ympäristössä PatternLabin brändiä ja tukea hyödyntäen”, toteaa Aalto-yliopiston tekstiilisuunnittelun professori Maarit Salolainen. ”On aina hienoa nähdä, miten opiskelijoista hioutuu suunnitteluprojektin aikana pinta- ja tekstiilisuunnittelun ammattilaisia – ja samalla on upea todistaa, miten tiivistä yhteistyötä porukka tekee kilpailutilanteessakin toisiaan tsempaten sekä kehitysehdotuksia ja -ideoita jakaen.”

”Tämän uuden Serla-kuosin taustalla on ajatus siitä, että talouspaperilla pyyhkäistään aina jotain jälkiä. Pyyhittävistä jäljistä sain assosiaation Serla Oravaan ja eläinten jälkiin, jotka toistuvat nyt eri tavoin paperissa”, kertoo uuden Serla-kuosin suunnitellut PatternLabin opiskelija Melissa Sammalvaara. ”Tuntuu uskomattomalta, että oma kädenjälki on yhtäkkiä kaikkien kauppojen hyllyillä ja osana kuluttajien arkea. Tämä on aivan huikeaa!”

Serla teki yhteistyötä Aalto-yliopiston PatternLabin kanssa nyt kolmatta kertaa. Uudet Serla Design -talouspaperit tulevat kauppojen hyllyille kesäkuussa 2018.

Tuotetiedot:

Serla Design talouspaperi, 4 rl pakkaus n. 2,50 € ja 16 rl pakkaus n. 8,80 € (pakettikuva: https://databank.metsagroup.com/l/BDQZT5rS-Bbj)

Tuotenäytteet ja kuvapyynnöt:

Noora Lahti, Metsä Tissue, p. 040 821 6753, noora.lahti@metsagroup.com

Lisätiedot:

Hanna Hirvonen, Brand Manager, Metsä Tissue Oyj, hanna.hirvonen@metsagroup.com, p. 040 732 6543

Serla antaa enemmän ja saa arjen sujumaan. Tuoteperheeseen kuuluu wc-papereita, talouspapereita, siivouspapereita, nenäliinoja, käsipyyhkeitä ja laudeliinoja. Osoituksena ympäristöystävällisyydestä useimmille Serla-tuotteille on myönnetty pohjoismainen ympäristömerkki, Joutsenmerkki. Lisäksi Mäntän tehtaalla valmistettavilla Serla-tuotteilla on Avainlippu-merkki. Serlaa myydään Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltiassa. www.serla.fi

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta jokaiseen päivään. Se on yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittajista ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Yhtiön päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa viidessä maassa, sen liikevaihto vuonna 2017 oli 1,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia. www.metsatissue.com

PatternLab on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun pintasuunnitteluprojekti. Kymmenestä opiskelijasta koostuva ryhmä luo vuosittain vaihtuvien teemojen mukaisen ja värikoordinoidun 300 kuosimallin kokoelman. Valmis kuosimallisto esitellään asiakkaille alan johtavilla kansainvälisillä messuille sekä asiakastapaamisissa.  Koko 17-vuotisen historiansa aikana PatternLab on myynyt kuoseja sadoille suomalaisille ja kansainvälisille yrityksille ja kouluttanut alalle kuosimallistosuunnitteluprosessin sekä markkinointi- ja myyntiprosessin hallitsevia ammattilaisia. Projektia ohjaa tekstiilisuunnittelun professori Maarit Salolainen. http://patternlab.fi ja http://arts.aalto.fi