Henri Sederholm on nimitetty Metsä Woodin talousjohtajaksi

Metsä Wood lehdistötiedote 23.10.2015

KTM Henri Sederholm on nimitetty Metsä Woodin talousjohtajaksi 23.10. alkaen. Hän raportoi toimialajohtaja Esa Kaikkoselle ja on Metsä Woodin johtoryhmän jäsen. Sederholm siirtyy Metsä Woodin palvelukseen Metsä Boardista, jossa hänen viimeisin tehtävänsä oli VP, Corporate Controlling. Sekä Metsä Wood että Metsä Board kuuluvat Metsä Groupiin.

Aiempi Metsä Woodin talousjohtaja Atte Ailio jättää yhtiön.

Lisätietoja:
Esa Kaikkonen, toimialajohtaja, Metsä Wood, puh. 010 469 4749, etunimi.sukunimi@metsagroup.com

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 800 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2014 oli 0,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 300 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.