Metsä Group tehostaa toimintaansa Kerto®- ja vaneritehtailla

Metsä Group lehdistötiedote 6.11.2015 kl 10

Metsä Groupin puutuoteliiketoiminnasta vastaava Metsä Wood käynnistää yhteistoimintaneuvottelut ottaakseen käyttöön uuden tavoiteorganisaatiomallin kaikilla Kerto®- ja vaneritehtailla. Neuvottelut ovat osa viime vuonna ilmoitettua tulosparannusohjelmaa, jolla tähdätään tuotannon erinomaisuuden edelleen parantamiseen osana teollisen tehokkuuden strategiaa ja joustavuuden lisäämiseen työvoiman käytössä kotimaisilla tuotantolaitoksilla. Metsä Woodin sahoilla uusi organisaatiorakenne otettiin käyttöön keväällä 2015.

Tavoiteorganisaation käyttöönoton myötä henkilöstön vähentämistarpeen Kerto- ja vaneritehtailla arvioidaan olevan yhteensä noin 60 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut odotetaan saatavan päätökseen tammikuussa 2016 ja mahdolliset henkilöstönvähennystoimet toteutetaan pääsääntöisesti 2016 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Jari Tikkanen, johtaja, Rakentaminen ja teollisuustuotteet, Metsä Wood puh. 050 598 9176

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 800 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 120 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2014 oli 0,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 300 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.