Metsä Wood teki aiesopimuksen kunnossapidon kumppanuudesta Quantin kanssa

Metsä Wood on tehnyt 3.2. aiesopimuksen kunnossapidon kumppanuudesta Quantin kanssa. Sopimus koskee Punkaharjun vaneri- ja Kerto-tehtaita, Suolahden vaneritehtaita sekä suunniteltuja Äänekosken viilutehdasta ja Viron vaneritehdasta. Sopimuksen odotetaan astuvan voimaan maaliskuun aikana. Lohjan Kerto-tehtaan kunnossapito on siirretty kunnossapitokumppanille jo aikaisemmin.

Sopimuksen mukaan kunnossapidon liiketoiminta siirtyy Quantille vaiheittain. Alustavan suunnitelman mukaan Punkaharjun kunnossapito siirtyy 1.4., Suolahden syksyllä 2017, ja Viron ja Äänekosken kunnossapidot tuotantolaitosten käynnistämisen yhteydessä. Suunnitelman mukaisesti koko Metsä Woodin kunnossapidon henkilökunta, noin 70 henkilöä, siirtyy Quantille vanhoina työntekijöinä. Aiesopimus ei koske Punkaharjun voimalaitoksen käyttöhenkilökuntaa.

”Kunnossapito kehittyy suuntaan, jossa Quant alaan erikoistuneena yrityksenä pystyy kehittämään toimintoja tehokkaammin kuin puutuoteteollisuuteen keskittyvä Metsä Wood. Järjestelmäkehitys ja teollinen internet vaativat erityisosaamista ja panostuksia, joihin oikeat resurssit löytyvät ulkoiselta toimijalta. Kumppanuudella haemme ensisijaisesti parempaa tuottavuutta”, toteaa Metsä Woodin toimialajohtaja Esa Kaikkonen.

”Olemme ylpeitä Metsä Woodin Quantille osoittamasta luottamuksesta heidän valitessaan meidät kunnossapitokumppanikseen”, sanoo Quantin toimitusjohtaja Olof Sand, ja jatkaa: ”Tämä kumppanuus vahvistaa asemaamme kunnossapidon globaalina markkinajohtajana. Metsä Woodin yrityskuva ja heidän asettamansa vaatimukset sopivat erittäin hyvin Quantin arvolupaukseen ja työkaluvalikoimaan. Viimeisen 25 vuoden ajan olemme pysyvästi saavuttaneet asiakkaidemme asettamat tavoitteet ja maksimoineet tuotantolaitteistojen tuottavuutta. Kunnossapito on ihmiskeskeistä liiketoimintaa ja henkilöstömme on meille tärkein tekijä menestyäksemme markkinoilla. Toivotamme kaikki uudet työntekijämme lämpimästi tervetulleiksi Quanttiin.”

Quant on teollisuuden kunnossapidon globaali markkinajohtaja. Quantilla on yli 25 vuoden kokemus kunnossapidon kumppanuuksista yli 300 toimipaikassa eri puolilla maailmaa. Quantin pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.

Lisätietoja:

Tuotanto- ja teknologiajohtaja Jari Tikkanen, Metsä Wood, puh: 050 598 9176

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2016 oli 0,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.