Metsäliiton Puutuoteteollisuuden sahoja koskevat yt-neuvottelut päättyneet

Metsäliiton Puutuoteteollisuus, lehdistötiedote 15.12.2010

Metsäliitto on 14.12.2010 päättyneissä yhteistoimintaneuvotteluissa päättänyt tarvittaessa jatkaa sopeuttamistoimenpiteitä kaikilla toiminnassa olevilla sahoillaan. Tuotantoa voidaan rajoittaa lomautuksilla yksittäisillä sahoilla joidenkin viikkojen ajan syyskuun 2011 loppuun mennessä.

"Seuraamme lopputuotemarkkinoiden ja toimintaympäristön kehittymistä, ja arvioimme lomautusten tarpeen yhdessä henkilöstön kanssa tilanteen mukaan", sanoo Metsäliiton Puutuoteteollisuuden Sahateollisuudesta vastaava johtaja Timo Karinen.

Neuvottelut koskivat yhteensä noin 450 henkilöä kuudella sahalla. Enintään 90 päivää kestävät lomautukset toteutetaan tarvittaessa syyskuun 2011 loppuun mennessä.

Metsäliiton sahat sijaitsevat Kannuksessa, Lappeenrannassa, Merikarvialla, Pöytyällä, Rengossa ja Vilppulassa sekä Virossa Reopalussa. Kemissä sijaitsevan Karihaaran sahan toiminta on keskeytetty toistaiseksi aiemmin. Sahojen yhteenlaskettu kapasiteetti on noin 1,8 miljoonaa kuutiometriä kuusi- ja mäntysahatavaraa.

Lisätietoja:

Sahateollisuuden johtaja Timo Karinen, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 010 465 4173
Viestintäpäällikkö Olga van Iterson, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 010 465 4684