Metsäliitto rajoittaa tuotantoa sahoillaan

Metsäliiton Puutuoteteollisuus, lehdistötiedote 14.6.2011

Metsäliiton Puutuoteteollisuus rajoittaa tuotantoa yksittäisillä sahoillaan Suomessa joidenkin viikkojen ajan syyskuun loppuun mennessä. Yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut tuotannon mahdollisesta rajoittamisesta käytiin jo aiemmin.

”Tuotannonrajoitusten perusteena on sahatavara- ja tukkimarkkinan tämän hetken kehityksen epätasapaino. Sahatavaran hintaan on saatava lisäkorotuksia kattamaan nousseet raaka-ainekustannukset. Tuotannon rajoituksilla varmistamme, etteivät tuotevarastomme nouse epävarmassa markkinatilanteessa”, sanoo Metsäliiton Puutuoteteollisuuden Sahateollisuudesta vastaava johtaja Timo Karinen. Rajoitukset toteutetaan lomautuksin ja vuorojärjestelyin.

Metsäliiton sahat sijaitsevat Kannuksessa, Lappeenrannassa, Merikarvialla, Pöytyällä, Rengossa ja Vilppulassa sekä Virossa Reopalussa. Sahojen yhteenlaskettu kapasiteetti on noin 1,8 miljoonaa kuutiometriä kuusi- ja mäntysahatavaraa.

Lisätietoja:
Sahateollisuuden johtaja Timo Karinen, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 010 465 4173
Viestintäpäällikkö Olga van Iterson, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 050 325 2376

Yrityksestä

Metsä Woodwww.metsawood.fi Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta.Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2017 oli 0,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 400 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.