Suomen pohjoisin kauppakeskus katettiin Finnforest-ratkaisuin

Metsäliiton Puutuoteteollisuus on toimittanut Finnforest-kattoelementit ja liimapuurungon Suomen pohjoisimpaan kauppakeskukseen, K-Rajamarket Suomenrinteeseen.

”Liki 3000-neliöisestä K-Rajamarketista tulee yksi Suomen suurimmista puurakenteisista kaupoista ja ostoksilla kävijöitä ja matkailijoita houkutteleva maamerkki Nuorgamiin”, sanoo kauppias Jari Suomenrinne .
”Halusimme rakennusmateriaaliksi puun sen ekologisen kestävyyden ja esteettisyyden vuoksi. ”

”Finnforest Kerto-Ripa -elementit soveltuvat kaikenkokoisten liikerakennusten kattomateriaaliksi”, yksikön päällikkö Petri Silvonen Metsäliiton Puutuoteteollisuudesta sanoo.
”Erityisen kilpailukykyinen kattojärjestelmä on yhdessä liimapuurungon kanssa, sillä kevyiden ja kestävien elementtien nopea asennus tuo rakennuttajalle säästöä niin ajassa kuin rahassakin. Tässä projektissa rakennusaika oli vain vajaat viisi kuukautta.”

Uudisrakennus toteutettiin Metsäliiton ja Honkarakenteen yhteisenä projektina. Julkisivu ja sen puolella olevat tornit ovat Honkarakenteen toimittamia. Kohteen pääurakoitsijana toimi Rakennusliike Rekonen Ivalosta.

Lisätietoa Finnforest Kerto-Ripa -kattoelementeistä löytyy osoitteesta  http://www.finnforest.fi/kattoelementti

Kuvat Metsäliiton kuvapankissa:

Lisätietoja:
Petri Silvonen, yksikön päällikkö, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 050 511 4775, petri.silvonen@finnforest.com

Yrityksestä

Metsä Woodwww.metsawood.fi Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta.Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2016 oli 0,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.