Metsä Group toteuttaa kestävän metsänhoidon esittelykohteen Lohjan Kirkniemeen

Metsä Group lehdistötiedote 14.2.2019

Metsä Group toteuttaa uudenlaisen elämyksellisen esittelykohteen, Nemus Futurumin, joka kertoo vastuullisesta luonnon- ja metsänhoidosta Suomessa. Kirkniemen kartanon metsiin sijoittuva opastettu metsäkokemus yhdistää luonnon, tieteen ja uuden teknologian.

Nemus Futurumissa vierailijat saavat kattavan tietopaketin kestävän metsänhoidon parhaista käytännöistä erilaisissa metsissä. Osin lisätyn todellisuuden teknologiaa hyödyntäen metsäkohteet yhdistyvät maailmanlaajuisesti ajankohtaisiin kestävän kehityksen teemoihin ilmastonmuutoksesta luonnon monimuotoisuuteen.

”Käyttämämme puun alkuperä ja metsien hoito kiinnostavat sidosryhmiämme laajasti. Nemus Futurumin erilaiset metsäkohteet ja niissä hyödyntämämme moderni teknologia havainnollistavat, miksi vastuullinen metsätalous on koko yhteiskunnan etu”, Metsä Groupin viestintäjohtaja Juha Laine sanoo.

Nemus Futurum avautuu kesällä 2019. Sen pääasiallisina kohderyhminä ovat Metsä Groupin kutsumat vaikuttajat ja asiakkaat. Nemus Futurumissa järjestetään vuosittain myös yleisötilaisuuksia.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare