Metsä Group vähentää omistustaan Pohjolan Voima Oy:ssä

Metsä Group lehdistötiedote 11.4.2014 klo 13.00

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre Oy on tänään myynyt yhteensä 170 000 Pohjolan Voima Oy:n B-osaketta Kymppivoima Oy:lle 75 miljoonalla eurolla. Kyseiset osakkeet oikeuttavat noin 200 000 MWh:n/vuosi määräisen sähköenergian hankintaan Teollisuuden Voima Oyj:n toimivista laitoksista (OL1 ja OL2).

Hannu Anttila, strategiajohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 5111

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.