• Metsä Group/

Metsä Groupille tunnustusta läpinäkyvyydestä ja ympäristösuorituskyvyn parantamisesta WWF:n Environmental Paper Company -indeksissä

Metsä Group lehdistötiedote 4. marraskuuta 2015

Metsä Group on saanut tunnustusta toimintansa läpinäkyvyydestä ja ympäristösuorituskyvyn parantamisesta WWF:n (The World Wide Fund for Nature) kansainvälisessä metsäteollisuuden toiminnan kestävyyttä arvioivassa Environmental Paper Company -indeksissä. Metsä Groupin tulos parani kaikissa osallistumiskategorioissa: sellussa, kartongissa ja pehmopaperissa.

Metsä Groupin investoinnit ympäristösuorituskyvyn parantamiseksi näkyivät Metsä Boardin kartonkiliiketoiminnan ja Metsä Fibren selluliiketoiminnan tuloksissa. Ympäristösuorituskyvyn arvioinnissa huomiotiin energiankäyttö, fossiiliset C02-päästöt ja muut päästöt ilmaan ja veteen.

Pehmopaperikategoriassa tulos parantui raportoinnin ja ympäristöjärjestelmien ja vastuullisen hankinnan osiossa. Vastuullisen hankinnan osion tulos parani Metsä Tissuen sertifioidun kuidun osuuden kasvun myötä. Metsä Group käyttää vain 100 %:sti jäljitettävää puuta.

“Kestävä kehitys on avainroolissa Metsä Groupin kaikessa toiminnassa. Olemme iloisia entisestään parantuneesta tuloksesta vertailun kaikissa osioissa. Myönteinen kehitys on tärkeää asiakkaillemme ja muille sidosryhmille”, sanoo Riikka Joukio, Metsä Groupin kestävän kehityksen ja edunvalvonnan johtaja.

Tänä vuonna kansainväliseen vertailuun osallistui 31 metsäteollisuusyhtiötä. Vertailu tehtiin ensimmäisen kerran vuonna 2010. Lisätietoja indeksistä: www.panda.org/epci2015.

Metsä Group on WWF Suomen pitkäaikainen yritysyhteistyökumppani.

Riikka Joukio, kestävän kehityksen ja edunvalvonnan johtaja, 050 598 7819

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 800 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.