Metsä Groupin osto-oikeus Metsä Fibren osakkeista pantu täytäntöön

Metsä Group pörssitiedote 24.4.2012 klo 10.00

Metsä Groupin emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunta on tänään käyttänyt osto-oikeuttaan koskien UPM-Kymmene Oyj:n 11 prosentin omistusta Metsä Fibre Oy:ssä. Osto-oikeuden perusteella ostettujen osakkeiden kauppahinta oli aiemmin ilmoitetun mukaisesti 150 miljoonaa euroa.

Esa Kaikkonen, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4749

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Tärkeimmät liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.