• Metsä Group/

Metsä Groupin pehmo- ja ruoanlaittopaperiteollisuus investoi uuteen kuluttajatuotteiden jalostuslinjaan Ruotsissa

Metsä Group lehdistötiedote 8.11.2013

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Tissue investoi 10 miljoonaa euroa uuteen pehmopaperituotteiden jalostuslinjaan Mariestadin tehtaalla Ruotsissa. Investointi vahvistaa Metsä Tissuen asemaa ja kilpailukykyä Euroopan pehmopaperimarkkinoilla. Modernin ja tehokkaan tuotantolinjan myötä Mariestadin tehtaan jalostuskapasiteetti nousee 80 000 tonniin vuodessa. Samalla myös toimitusvarmuus paranee.

Metsä Tissuelle on tärkeää toimia lähellä asiakkaita. “Tuotekehityksemme perustuu kuluttajien kuuntelemiseen ja heidän tarpeidensa ymmärtämiseen. Kuluttajat odottavat tuotteiltamme yhä parempaa laatua. Uusi linja edustaa alan huipputeknologiaa, ja sen avulla pystymme valmistamaan kuluttajamarkkinoille erittäin pehmeitä ja laadukkaita pehmopaperituotteita”, kertoo Mark Watkins, SVP, Tissue, Skandinavia.

Uusi Futuran toimittama jalostuslinja otetaan käyttöön vuoden 2014 syksyllä. Investointiin kuuluu myös Mariestadin tehtaan varaston ja logistiikkatoimintojen laajentaminen.

Mark Watkins, SVP, Tissue, Skandinavia, Metsä Tissue, puh. +46 501 275012

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsatissue.com

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta kuluttajien, loppukäyttäjien ja asiakkaiden jokaiseen päivään. Se on Euroopan johtava koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittaja ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Sen päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa kuudessa maassa, sen liikevaihto vuonna 2012 oli noin 1 miljardi euroa ja se työllistää noin 2 900 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia.