• Metsä Group/

Metsä Groupin puunhankinta ja metsäpalvelut -liiketoiminta suunnittelee toimintojensa uudelleenjärjestelyjä

Metsä Group lehdistötiedote 26.11.2013

Metsä Groupin puunhankinnasta ja metsäpalveluista vastaava Metsä Forest aloittaa koko Suomen henkilöstöä koskevat yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut. Yhteistoimintaneuvottelujen perusteena ovat alustavat suunnitelmat operatiivisen ohjauksen tehostamisesta sekä Metsä Forestin rakenteen uudistamisesta uudelleenjärjestämällä toimintoja, tehtäväkohtaisia vastuita ja työnjakoa.

”Tavoitteena on selkiyttää ja tehostaa eri toimintojen roolia ja puun toimitusketjua asiakaspalvelun parantamiseksi”, metsäjohtaja Juha Mäntylä kertoo.

Tänään 26.11.2013 annettu neuvotteluesitys koskee yhteensä 553 henkilöä. Neuvotteluissa ovat mukana kaikki muut henkilöstöryhmät paitsi Suomen organisaatioon kuuluvat metsurit sekä kansainvälisen puunhankinnan maayhtiöt. Alustavien suunnitelmien mukainen uudelleenorganisoiminen saattaa johtaa enintään 30 henkilön vähentämistarpeeseen.

Neuvottelut aloitetaan 4.12.2013, ja ne pyritään saamaan päätökseen tammikuun puoliväliin 2014 mennessä. Uuden organisaation suunnitellaan aloittavan toimintansa 1.4.2014.

Metsäjohtaja Juha Mäntylä, Metsä Group, puh. 050 352 5528
Viestintäpäällikkö Satu Holm-Jumppanen, Metsä Group, puh. 050 305 4718

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin ja puunhankintaan. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.