Metsäliitto-konsernin kertaluonteiset erät vuoden 2010 viimeisellä neljänneksellä

Metsäliitto-konserni pörssitiedote 13.1.2011 klo 13

Metsäliitto-konserni arvioi kirjaavansa vuoden 2010 viimeisen neljänneksen liiketulokseen nettona yhteensä -60 miljoonaa euroa kertaluonteisia eriä seuraavasti:

• -54 miljoonaa euroa käyttöomaisuuden arvonalentumistappioita kartonki- ja paperiteollisuudessa
  • 9 miljoonan euron käyttöomaisuuden arvonalentumistappion peruutus kartonki- ja paperiteollisuudessa
  • -9 miljoonaa euroa arvonalentumistappioita liikearvosta ja käyttöomaisuudesta Puutuoteteollisuudessa
  • -6 miljoonaa euroa muita nettokertaeriä

Tehdyt arvonalennukset vähentävät Metsäliitto-konsernin vuotuisia poistoja yhteensä noin 5 miljoonalla eurolla vuodesta 2011 alkaen. Kertaluonteisilla erillä on kaiken kaikkiaan noin -7 miljoonan euron nettokassavaikutus.

Nettokertaerien koko vuoden 2010 liikevoitossa arvioidaan olevan yhteensä -50 miljoonaa euroa.

Metsäliitto-konserni julkaisee vuoden 2010 tilinpäätöstiedotteen 10.2.2011.

Vesa-Pekka Takala, Metsäliitto-konsernin talousjohtaja, puh. 010 465 4260

Metsä Groupwww.metsagroup.fi Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.